11.8.2007

Maanteiden kuningas

Ai hitto kun on hieno tunne istua taas mun Mitsubishi Pajeron rattiin. Tiesittekö, että tämä hirmu on kahminut ennätyksellisen määrän voittoja Dakar-rallista! Tässä on välijäähdytetty suorasuihkutusdiesel Turbo 3,2 litraa 118 kW/160 hv, kevytmetallivanteet, 265/60R18-renkaat (joissa on 10-puolainen design), kampikammion tuuletuksen sähköinen lämmitys ja hierova vaihdekeppi!


Ai hitto! Musta tuntuu, että joka kerta kun mä käynnistän moottorin, mun penis kasvaa ainakin kaksikymmentä senttimetriä, jolloin se on jo kaksikymmentäyksi senttimetriä pitkä! Moottoritie on kuuma, ja meitsi on täysin born to be wild, kun mä kaasutan kahtasataa ja tuuli hulmuttaa mun perskarvoja, tai ilmastointilaitteen puhuri ainakin.


Autoilu jotenkin täydentää mun olemusta ja puhkaisee mun kukan, tai jotain. Mutta kuulkaa, käärme se on tässäkin paratiisissa. Suomessa on valloillaan joku aivan käsittämätön autoilijan kyykytys -mentaliteetti. Siis joskus tuntuu oikeasti siltä, että tässä maassa sä et saa omistaa autoa ja ajaa sillä, kun koko ajan päättäjät yrittää rajoittaa sun mahdollisuuksia nauttia autoilusta ja toteuttaa sua. Liikenne olisi tosi hieno paikka, jos päättäjät tekisivät jotain seuraaville asioille.


Tientukkeet
Suurin osa ihmisistä on ihan fiksuja autoilijoita, mutta sitten on nämä idiootit, jotka matelee jotain kahdeksaakymppiä neljänkympin rajoitusalueella. Hei, hallooo! Kuuleeko se takarivin paappakin nyt varmasti!? Liikenne ei ehkä ole ihan teitä varten, jos ette uskalla painaa sitä kaasupoljinta! Nopeusrajoitukset on muutenkin ihan käsittämättömiä. Mä olen katsonut niin paljon formuloita, että ihan varmasti osaan hallita mun autoa täydellisesti vaikka kolmensadan nopeudessa. Mitä varten autot muka on, jos ei just prameilua, muiden ohittelua ja ihan tosi lujaa paahtamista varten?


Punaiset valot
Aina kun kaupungilla ajaa, joutuu kymmenen metrin välein pysähtymään valoihin. Musta on todella nöyryyttävää istua siinä paikallaan, kun muut menee iloisesti ohi. Jos mä haluaisin istua paikoillani, mä olisin ostanut tuolin, en autoa! Jatkuva pysähtely pilaa täysin mun moodin ja mun draivin. Miksei kaikki valot voisi olla koko ajan vihreinä? Toisaalta on aika mageeta kokeilla, ehtiikö risteyksestä painaa punaisilla läpi, ennen kuin joku hippi hyppää siihen eteen.


Kevyt liikenne
Jalankulkijat ja pyöräilijät ei millään meinaa hiffata sitä, että autoilija kuitenkin on kingi. Niinhän siinä laulussakin lauletaan, että "Teuvo, maanteiden kuningas". Miten se nyt menikään… No, en mä niitä sanoja kokonaan muista, mutta on se hieno biisi, kun se kertoo siitä autoilun ihanuudesta. Mikään ei oo niin puuduttavaa kuin väistellä kaiken maailman hippejä ja vanhuksia ja pentuja, jotka ihan kamikazeina syöksähtelee sun eteen just kun sä oot ihan kaasu pohjassa, ja sun stereot pauhaa täysillä, ja sä oot niin one with the world!


Promillerajat
Kyllä mä ymmärrän, ettet sä voi ihan kauheessa kännissä ajaa autoa. Siis jos sä et ole harjoitellut sitä, niin kuin esimerkiksi mä. Kun mä lähden tosta naapurin Ykältä kostean saunaillan jälkeen, en mä todellakaan jaksa kävellä sitä kolmea kilsaa keskellä yötä, eikä taksia viitti tilata, kun ne ajaa niin holtittomasti. Kännissä kävellessä sä saatat sitä paitsi horjahtaa jonnekin ojaan ja satuttaa itsesi tosi pahasti!

Ei kommentteja: