4.10.2007

Papit kysyvät naispappeudesta

Dear God,

Olen jo pitkään kauhulla katsellut uuden pappimme työskentelyä, ja täytyy sanoa, että en ole kovin tyytyväinen. Tuo nainen on oikea Babylonin portto! En voi olla katselematta hänen rintojensa ja hänen pyöreiden pakaroidensa rytmikästä liikehdintää hänen tahrattoman valkean albansa alla! Nuo täyteläiset, ruusunpunaiset huulet piinaavat jo uniani, ja hänen keväisen puron lailla soliseva äänensä saa minut tuntemaan itseni jälleen mieheksi.

Sinun ohjeidesi mukaan olen pidättäytynyt itsesaastuttamisen synnistä, mutta paineeni alkavat olla hirvittävät, ja pelkään mitä saatan tehdä seuraavaksi! Viittani riittää hädin tuskin verhoamaan viisarini viheliäiset värähdykset, ja paniikissa olen joutunut turvautumaan cilice-vyöhön elimeni ympärillä. Kärsimykseni on suunnaton!

Hyvä Jumala, mikä nyt eteen, kun taas ottaa eteen?

Rakastavin terveisin,
Esa Öylätti, kappalainen
Kiiminki

***

Voi Jumalani, miksi olet minut hyljännyt!

Kirkon vessasta on taas paperi loppu. Olen varma, että tämä on sen uuden naispapin syytä. Naisiin ei voi jumalaapelkäävä mies luottaa! Kyllähän jo Raamatussakin sanotaan, että ”Tyhmyys on nainen, levoton ja yksinkertainen, eikä hän mistään mitään tiedä". Olen varma, että tuo tyhmä ja levoton otus on kirotuissa naistenvaivoissaan käyttänyt viimeisen riekaleen paperia, tietäen, että minä jään ilman, joudun tällaiseen häpeälliseen ja noloon tilanteeseen. Istuttuani samalla istuimella hänen kanssaan minun täytyy pestä vaatteeni ja peseytyä vedessä ja olla saastainen iltaan asti! Entä tämä vessapaperiongelma sitten? Stolaanko tässä pitäisi pyyhkiä?

Terveisin,
Matteus Ylihurmos, seurakuntapastori
Yli-Vainio

***

Hei Jeesus,

Minä en ymmärrä tätä naispappeuskohua. Raamatussahan selvästi vaaditaan naisia vaikenemaan seurakunnassa! Kyllä meillä kotonakin emäntä tekee juuri niin kuin minä käsken, eikä riko tahtoani vastaan. Lisäksi olen Raamatun neuvoja noudattaen pyytänyt häntä peittämään päänsä, eikä hän ole tässäkään asiassa vastustellut. Minusta on perin kummallista, kuinka yhtäkkiä minun pitäisi hyväksyä nainen tasaveroiseksi työkumppaniksi. Seuraavaksi varmaan pitää alkaa siunata homoja, kun vanhoina hyvinä aikoina heitä vielä kivitettiin!

Terveisin,
Jesse Alba, seurakuntapastori
Sin City

***

Rakas Jumala,

Tämä ei varsinaisesti liity naispappeuteen, mutta haluaisin kysyä seuraavaa: Raamatun mukaan "Jos papin tytär häpäisee itsensä haureudella, niin hän häpäisee isänsä; hänet poltettakoontulessa”. (3. Moos. 21:9) Minun tyttäreni on nyt ryhtynyt häpeälliseen, avioliiton ulkopuoliseen irstailuun, ja vieläpä miehen kanssa, joka on paitsi tunnetun kommariperheen vesa myös ilmiselvä pakana! En kuitenkaan haluaisi polttaa tytärtäni, joten kysyn nyt Sinulta, eikö kunnon selkäsauna ja karkotus perheemme parista olisi riittävä rangaistus tuollaiselle 15-vuotiaalle syntisäkille?

Ystävällisin terveisin,
Simeon Garfunkel, seurakuntapastori
Scarborough

4 kommenttia:

Anonyymi kirjoitti...

Simeon hyvä, tyttäresi ei sentään ole joku saatanan lessukka!

Te muut, jatkakaa valitsemallanne tiellä!

inkvisiittori kirjoitti...

Hei Jumala! Mä arvasin, että sä luet mun blogia. Mutta mikset sä enää soittele?

Lokasanko kirjoitti...

Tuossa kolmannessa kirjeessä on painovirhe, mikäli kyseessä on yhdysvaltalainen pikkukylä Basin City. Jos kyseessä on se leppävaaralainen lelukauppa, kehotan jatkamaan.

inkvisiittori kirjoitti...

Itse asiassa kyseessä on Flying Burrito Brothers -yhtyeen kappale Sin City albumilta The Gilded Palace of Sin.